Kompiuterio aparatinės įrangos komponentas, skirtas grafiniams (erdviniams) duomenims į kompiuterį įvesti: valdyti žymeklį ekrane, žymėti objektus, jais manipuliuoti.
Naudojamas grafinėje sąsajoje. Duomenys įvedami fiziniais gestais: nustatant ties objektu, spustelint, velkant ir kt., kurie transformuojami į kompiuterinius gestus: žymeklio padėties ekrane perkėlimą arba kitokius pasikeitimo veiksmus.
Populiariausias manipuliatorius yra pelė. Yra ir kitokių manipuliatorių: rutulinis manipuliatorius, vairasvirtė, šviesplunksnė ir kt. (žr. pav.).
Pavyzdžiai: absoliutusis manipuliatorius, įtaisytasis manipuliatorius, kojinis manipuliatorius, rankinis manipuliatorius, rutulinis manipuliatorius, santykinis manipuliatorius, vaizdo žaidimų manipuliatorius.
Dar žr. pelės gestas, ekrano koordinatės.